تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ | 22:20 | نویسنده : هادی
این داستان اکسپریا Z1S سونی یا همان Z1 mini خیلی دنباله دار شده و عجیب نشان از موفقیت این شرکت برای جلوگیری از لو رفتن محصولاتش دارد(!) باز هم تصویری از این تلفن در کنار اکسپریا زد ۱ لو رفته که آن را در بالا مشاهده می کنید.

این طور که می گویند اکسپریا Z1S نمونه بین المللی اکسپریا Z1F است که به طور انحصاری در ژاپن ساخته می شود. منابع لو دهنده گفته اند تلفنی که در تصویر می بینید Xperia Amami نام دارد اما هر چند هنوز سونی تایید/تکذیبی نکرده ما همان Z1S را فعلاً مرجع قرار می دهیم.

چند روز پیش هم تصویری که در پایین می بینید از این تلفن هوشمند در کنار برادر بزرگترش Z1 منتشر شده بود ولی هنوز این لو دهندگان هستند که بر اسب شایعات می تازند و خبر موثقی به دست مان نرسیده تا از صحت تصاویر مطمئن شویم.

هنوز که راهی برای فهمیدن زمان عرضه Xperia Z1S نداریم ولی فعلاً بد نیست تصاویر بیشتر از این تلفن و رابط کاربری آن را در ادامه مطلب از دست ندهید.


برچسب‌ها: موبایل تلفن سونی اکسپریا Z1S

ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ | 22:16 | نویسنده : هادی

پیش از این در جریان IFA 2013 برای شما از ساعت هوشمند کوالکام با نام Toq نوشته بودیم و حالا مشخص شده که تا عرضه اش تنها ۲ هفته باقی مانده.

Toq از ۱۱ آذر (۲ دسامبر) با قیمت ۳۴۹ دلار به فروش خواهد رسید. نمایشگر Mirasol کم مصرف آن عمر باتری ۵ روزه را برای استفاده بدون نیاز به شارژ فراهم خواهد کرد و می توانید اعلان های انواع اپلیکیشن ها را بر روی نمایشگر ۱.۵ اینچی آن دریافت کنید؛ ایمیل، پیامک، و ...

حتی امکان جواب دادن یا رد کردن تماس های تلفنی نیز با استفاده از این ساعت وجود دارد. کسی به تلفن شما زنگ می زند، مشخصات او بر روی ساعت نقش می بندد و می توانید تماس را از همانجا وصل یا رد کنید، یا اینکه با پیامک جواب دهید "بعدا زنگ می زنم." 

تاک بر خلاف گلکسی گیر دارای دوربین یا پردازنده قوی نیست ولی در عوض شما را مجبور به شارژ هر روزه نیز نمی کند و در ضمن، با انواع تلفن های اندرویدی (۴.۰.۳ به بالا، ترجیحا ۴.۳) سینک می شود.

کوالکام این ساعت را شروعی برای تغییر نامیده ولی خود در پی تسخیر بازار نیست بلکه می خواهد با Toq قدرت تکنولوژی های اش را برای استفاده در محصولات پوشیدنی به رخ بکشد.

تاک با دو گوشی بلوتوث استریو مخصوص و امکان شارژ بی سیم (تکنولوژی WiPower LE کوالکام) عرضه خواهد شد و به نظر می رسد یکی از گجت های پوشیدنی جذاب در آینده نزدیک باشد. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها: ساعت هوشمند کوالکام, گجت های پوشیدنی

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ | 15:23 | نویسنده : هادی

شرکت NGP یک شرکت سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه متعلق به نوکیا است که در واقع آن چه درون این شرکت می گذارد را می توان به عنوان یک نمای کلی از توانایی های بالقوه نوکیا به حساب آورد. NGP روی فناوری های متعدد و شرکت ها و سازمان مختلف سرمایه گذاری می کند که شرکت های فعال در زمینه تصویر برداری بخشی از آنها هستند.

از این بین می توان به شرکت های Pelcin ،InVisage ،Heptagon ،Morpho و Luminate اشاره کرد. مثلاً Heptagon در حال تکمیل و آماده سازی سیستم اپتیک خود موسوم به billionth است. پتانسیل بالقوه و بالای NGP موجب شده که بحث های جالبی حول آنها شکل بگیرد و خیلی ها درباره توانایی های علمی و فنی آن ابراز نظر کنند.

حالا NGP برای روشن کردن اوضاع به طرح یک مجموعه پرسش و پاسخ پرداخته که در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید:

آیا می توانیم دوربین تلفن هوشمندی بسازیم که رزولوشن آن از چشم انسان بیشتر باشد؟
InVisage، یکی از مجموعه شرکت های NGP است که مشغول توسعه یک فناوری جدید برای تشخیص تصویر است. فناوری مذکور بر پایه نانو موادی است که به طور خاصی طراحی شده اند و سنسورهای تصویری که با آن ساخته می شود از رزولوشن چند صد میلیون پیکسلی بهره می برند. فلذا با اغماض از اختلاف در محاسبات رزولوشن چشم انسان می توان این فناوری را بسیار نزدیک به آن دانست.

آیا می توانیم تلفن هوشمندی بسازیم که در شب ببیند؟
Pelican Imaging با ترکیب تصویر عادی حس شده توسط فرو سرخ به چنین چیزی دست یافته. در واقع با فعال سازی حالت شب دوربین تلفن هوشمندی که به سنسور فرو سرخ مجهز بوده این کار صورت گرفته.

آیا می توانیم تلفن هوشمندی بسازیم که اشیا و افراد را زیر نظر بگیرد؟
[باز هم] Pelican Imaging به همراه شرکت سنگاپوری Heptagon، به نتایج خوبی برای ضبط تصویر به عنوان اولین مرحله به منظور «دیدن یا نظارت بر اشیای اطراف» دست یافته اند. این فناوری همچنین امکان تهیه تصویر بعد از فوکوس دوباره روی عکس گرفته شده را فراهم می کند یا می توان با نرم افزار به طور موثری افراد را از عکس حذف کرده و پس زمینه جدید جایگزین آن کرد.

آیا می توانیم به طور خودکار اطلاعاتی از محتوای موجود در یک تصویر ایجاد کنیم؟
تصاویر «هوشمندتر» می شوند. اطلاعات بیشتر و بیشتری همراه با تصاویر ذخیره می شوند، نه فقط ساعت و تاریخ و اطلاعات سه بعدی بلکه مکان و دیگر اطلاعاتی که مربط به مکان می شوند مانند وضعیت آب و هوا، تعداد نفرات داخل عکس و خیلی چیزهای دیگر. شرکت Luminate در حال کار روی ساخت همه جور تصویر تعاملی است و این کار را با دسته بندی و فهرست کردن اطلاعات موجود در تصاویر انجام می دهد.

البته این اطلاعات که در تصاویر و ویدیوهای جدید قرار می گیرند بسیار زیاد هستند و برای این منظور نیاز به ایجاد استانداردها و فرمت های جدید است تا از این اطلاعات بتوان در اکوسیستم های مختلف استفاده کرد.

آیا می توانیم یک فلش برای تلفن هوشمند بسازیم که خوب کار کنیم؟
همه می دانیم عکس گرفتن در شرایط نور خیلی کم و زیاد چقدر مشکل است. Heptagon در حال کار روی یک فلش چند رنگی است تا به کمک آن تعادل مناسب در رنگ و سوی نور تابانده شده به وجود آورد.

حالا می ماند که این ایده ها آیا قابلیت عملی شدن دارند و اینکه اصلاً مایکروسافتِ صاحب، تمالی به بکار گیری آنها خواهد داشت؟


برچسب‌ها: نوکیا لومیا, عکس برداری, مایکروسافت, تصویر برداری

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ | 15:21 | نویسنده : هادی
پیش از این گفتیم اندروید در بازار تلفن های هوشمند به سلطه هر چه بیشتر خود بر دنیای اسمارت فون ادامه داده و سهم این سیستم عامل از بازار فصل سوم ۲۰۱۳ بیش از ۸۰ درصد بوده است.

اما حالا به نظر می رسد که این سیستم عامل موفق شده یک عنوان دیگر اپل را از آن خود کند: بیشترین درآمد کسب شده از فروش تبلت در یک فصل.

کتی هابرتی، تحلیلگر موسسه مورگان استنلی  بر پایه اعداد و ارقام ماه اکتبر موسسه IDC تخمین می زند تبلت های اندرویدی نسبت به آیپدها درآمد بیشتری کسب کردند. گزارش IDC نشان دهنده رشد کم سالانه آیپدها و از دست دادن بخش بزرگی از سهم جهانی بازار تبلت توسط آنها است.

وی در یادداشتی خطاب به مشتریان موسسه می نویسد:

برای اولین بار، ابزارهای اندرویدی از نظر میزان درآمد کسب شده از بازار، iOS را پشت سر گذاردند. سهم درآمد اندروید در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به ۴۶.۲ درصد رسیده و برای اولین بار از آیپدها عبور کرده است. سهم درآمد آیپد از بازار در این بازه زمانی ۴۵.۶ درصد بوده است.

تعداد دستگاه های اندرویدی هم از ۵۸.۵ درصد سال گذشته، به ۶۶.۷ درصد رسیده که بخش بزرگی از آن متعلق به سامسونگ و لنوو بوده است. این در حالی است که سهم آیپد از تعداد دستگاه ها، از ۴۰.۲ درصد سال گذشته، به ۲۹.۷ درصد رسیده.
البته علی رغم پیروزی بزرگ اندروید، پیش بینی می شود در فصل تعطیلات پایان سال، به لطف حضور آیپد ایر و آیپد مینی رتینا در بازار، اپل شاهد فروش خارق العاده ای در بازار باشد. 

هرچند در این میان علاوه بر گسترش دائمی خطوط تولید تبلتهای اندرویدی به صرفه و توانمند، داستان دیگری که ممکن است مانع یک جهش اپلی شود، مشکلات موجود در تامین قطعات محصولات تازه  این شرکت است.


برچسب‌ها: سهم بازار, درآمد کسب شده, فصل سوم ۲۰۱۳, فصل سوم

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ | 15:20 | نویسنده : هادی
نمایشگرهای منعطف فقط در ساخت تلفن های خمیده -و مضحک- به کار نمی آیند. همان طور که سامسونگ در حاشیه CES 2013 نشان داد، می توان از آنها برای ساخت تلفن هایی با نمایشگر آبشاری (نمایشگری که از لبه دستگاه به پایین خم شده) نیز استفاده کرد.

حالا بلومبرگ خبر داده که سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تولید تلفن های هوشمندی با نمایشگر ۳ وجهی است طوری که نمایشگر نه فقط در جلو که در لبه های کناری دستگاه نیز حضور داشته باشد. این نمایشگر ۳ وجهی برای ساخت گلکسی S5، گلکسی نوت ۴ یا محصولی جدید در خانواده گلکسی استفاده خواهد شد.

در گزارش بلومبرگ آمده که گلکسی راند تنها یک نمونه اولیه بود که سامسونگ برای شکست دادن ال جی در عرضه تلفن با نمایشگر خمیده بیرون داد و رقابت اصلی در سال ۲۰۱۴ برای عرضه تلفن هایی با نمایشگر خمیده کاربردی، بین سامسونگ و اپل خواهد بود.

بلومبرگ چندی پیش نیز خبر از عرضه آیفون هایی با نمایشگر خمیده به سمت لبه ها  در سال ۲۰۱۴ خبر داده بود که به نظر شبیه همین نمایشگر ۳ وجهی سامسونگ هستند. اما با توجه به اینکه سامسونگ بازویی قدرتمند در عرصه تولید نمایشگر دارد، برگ برنده نیز در اختیار این شرکت است.

در طرح سامسونگ هر یک از ۳ وجه نمایشگر عملکردی خاص خواهند داشت. طرح های اولیه پتنت آن همراه با توضیحات بیشتر در ادامه مطلب آمده که مشاهده آنها را به شما توصیه می کنیم.

همان طور که در بالا می بینید، نمایشگر آبشاری که به کناره های دستگاه نیز ادامه یافته، نواری باریک به وجود آورده که سامسونگ از آن برای گشودن قفل دستگاه، یا نمایش درصد شارژ باتری بهره خواهد گرفت.

گزینه بعدی امکان حرکت بین آلبوم ها، پوشه ها و تاریخ ها با استفاده از اسکرول روی وجه کناری نمایشگر است.

تصور کنید که داخل فهرست تماس های تلفن هوشمندتان هستید. معمولا یک نوار حاوی حروف نوشتاری برای حرکت سریع و رسیدن به فرد مورد نظر وجود دارد. حالا با ۳ وجهی شدن نمایشگر، آن نوار می تواند به حاشیه دستگاه منتقل شود.

گزینه بعدی امکان استفاده از وجه کناری نمایشگر به عنوان کلیپبورد یا محل ذخیره آیتم های مختلف است. مثلا چند گزینه را به آنجا منتقل کنید و بعد دسته جمعی در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریدشان یا به جای دیگری منتقل کنید.

نمایش حجم فایل های ضمیمه شده به ایمیل ها در وجه کناری نمایشگر نیز استفاده دیگر این نوع طراحی منحصر به فرد است.

شما در این باره چه فکر می کنید؟ به نظر جذاب تر از ایده نمایشگر های خمیده ساده می رسد.


برچسب‌ها: نمایشگر خمیده, نمایشگر ۳ وجهی, نمایشگر سه وجهی

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ | 17:56 | نویسنده : هادی
تولید چینی رضایت جهانی، این همان چیزی است که شرکت لنوو با قدرت پی می گیرد؛ هر کسی از پسِ هضم قسمت رایانه های شخصی شرکت IBM بر نمی آید و لنوو به خوبی این کار را کرد.


می دانیم که شرکت های چینی برای جهانی کردن خود و برندشان آرام و قرار ندارند و از هیچ کاری فروگذار نمی کنند. لنوو در دنیای لپتاپ ها مدتی است حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ برای ورود به جهان تلفن های هوشمند هم قبلاً شنیدیم که با سران اچ تی سی در حال مذاکره است بلکه بتواند آنها را به فروش شرکت شان راضی کند.

اما ظاهراً قرار نیست منتظر تصمیم اچ تی سی بماند و حالا با انتشار جزئیات فبلت ۵.۵ اینچی Vibe Z آستین ها را برای ورود به گود بالا زده. این فبلت دو سیم کارته که چیپ اسنپدرگون ۸۰۰ و دوربین Exmor RS سونی به آن شخصیت خاصی بخشیده اند، اندروید سفارشی را در خود به همراه دارد.

نمایشگر Vibe Z از نوع IPS LCD است که با توجه به اندازه ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی، در هر اینچ ۴۰۰ پیکسل دارد. در تراشه اسنپدرگون ۸۰۰ به کار گرفته شده در فبلت لنوو، چهار هسته از نوع Krait وجود دارد که هر یک با بسامد ۲.۲ گیگاهرتز کار می کنند؛ در کنار آن ۲ گیگابایت رم و گرافیک قدرتمند آدرنو ۳۳۰ هم خودنمایی می کنند.

Vibe Z دو سیم کارته قرار است در مدل های مختلف به بازار بیاید که مدل جهانی آن از شبکه 4G LTE پشتیبانی خواهد کرد.

در این فبلت از یک دوربین سونی IMX135 به همراه سنسور ۱۳ مگاپیکسلی "1/3.06 Exmor-RS در کنار یک لنز سریع f/1.8 استفاده شده است. به علاوه با توجه به به کار بردن سنسوری با قسمت پشتی روشن، الگوریتم پردازش تصویر اختصاصی، دیافراگمی با گشادگی بالا و فلش دوتایی LED لنوو با قطعیت قول عملکرد بی نقص دوربین دستگاه در نور کم را داده.

از قرار معلوم لنوو حساب ویژه ای روی Vibe Z باز کرده و برای آن Flip Cover هایی در انواع رنگ ها مهیا کرده. از نظر ظاهر این کاورها بی شباهت به نمونه های سامسونگ و ال جی نیستند ولی روی آنها قسمتی برای جواب دادن به تماس هم وجود دارد.

فبلت Lenovo Vibe Z برادر بزرگتر Vibe X است که از چیپ ساخت مدیاتک بهره می برد. گفته شده به زودی شاهد ورود آن به بازار چین خواهیم بود و باقی دنیا هم باید کمی بیشتر صبر کنند. آیا با وجود رقبای قدرتمندی مثل اپل و سامسونگ یا حتی هوآوی، آینده ای موفق برای لنوو در دنیای موبایل متصور هستید؟

برچسب‌ها: لنوو فبلت وایب زد, لنوو وایب زد

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ | 17:55 | نویسنده : هادی
اکنون که این خبر را می خوانید چند ساعتی هست که فروشگاه آنلاین اپل برای به روز شدن از دسترسی خارج است و طبق شنیده ها باید منتظر قرار گرفتن آیپد مینی رتینا در آن و شروع فروش از ساعاتی دیگر باشیم.

همان طور که قبلا برای شما نوشتیم، فعلا میزان تولید و عرضه آیپد مینی رتینا به خاطر مشکلات شرکت شارپ محدود خواهد بود، بنابراین قیمت های محلی و زمان عرضه در نقاط مختلف دنیا قابل پیش بینی نیست.

به روز رسانی: همان طور که پیش بینی شده بود، فروشگاه اپل دوباره به وضعیت آنلاین برگشت و فروش آیپد مینی رسما آغاز شد. مدل های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی وای-فای بین ۱ تا ۳ روز کاری و سایر مدل ها (۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی وای فای، و تمام مدل های سلولار) بین ۵ تا ۱۰ روز کاری به دست مشتریان خواهند رسید.

برچسب‌ها: آیپد مینی, رتینا اپل, اپل, استور

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ | 17:54 | نویسنده : هادی

کنگره سالانه موبایل در شهر بارسلون (MWC 2014)، امسال از ۵ تا ۸ اسفند بر پا خواهد شد و شاید نوکیا هم در آن حضوری جدی داشته باشد، زیرا آن طور که پیدا است فرآیند توسعه محصول در این شرکت بعد از نهایی شدن تملک توسط مایکروسافت، متوقف که نشده هیچ، با قدرت ادامه دارد.

عکس بالا منتسب به تلفن هوشمند لومیا ۱۸۲۰ است که گفته شده در کنار تبلت لومیا ۲۰۲۰ در بارسلون به نمایش در خواهد آمد.

طبق اخبار لومیا ۱۸۲۰ از بدنه یکپارچه فلزی و دوربین شبه Lytro (با قابلیت تغییر فوکوس تصویر بعد از ثبت عکس) بهره می برد و مجهز به ویندوزفون ۸.۱ خواهد بود.

اما تبلت لومیا ۲۰۲۰ با نمایشگر ۸ اینچی 1080p و پردازنده ۴ هسته ای اسنپدرگون ۸۰۰ معرفی خواهد شد و علاوه بر سرعت و رزولوشن بالاتر نسبت به لومیا ۲۵۲۰، قلم استایلوس ویژه نیز خواهد داشت -که این می تواند به معنای ارائه اپلیکیشن های مخصوص از طرف نوکیا هم باشد.

شایعه شده که ۳ دستگاه دیگر نیز در کارخانه گجت سازی نوکیا مشغول آماده سازی هستند. بی صبرانه منتظر لو رفتن شان هستیم!

در ضمن به نظر می رسد لومیا برندی است که مایکروسافت استفاده از آن برای تلفن های هوشمندش را پذیرفته و جایگزینی آن با برند نوکیا در جلوی لومیا ۱۸۲۰ (عکس اصلی مطلب؛دانلود در ابعاد بزرگتر) می تواند نشانه ای واضح از این قضیه باشد. نظر شما چیست؟ 

برچسب‌ها: لومیا ۲۰۲۰, لومیا ۱۸۲۰, نوکیا, نوکیا لومیا ۱۸۲۰

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ | 23:22 | نویسنده : هادی

یکی از قدیمی ترین قطعات پازل اندروید، ران تایم دالویک (Dalvik) است که تا حد زیادی باعث خجالت زدگی ربات سبز در مقابل iOS شده زیرا به اندازه کافی سریع نیست. شاید بپرسید اصلا ران تایم (runtime) چیست؟ به زبان خیلی ساده، ران تایم یک قطعه نرم افزاری است که به عنوان بخشی از سیستم عامل وظیفه اجرا (Run) کردن اکثر اپلیکیشن ها را بر عهده دارد.

در سال های اخیر تلاش های زیادی صورت گرفته تا دالویک سریع تر شود تا دیگر کسی آن را مسئول کند اجرا شدن اپلیکیشن ها نداند. اما گاهی بهترین راه حل، ساختن یک جایگزین کاراتر است. کاری که گوگل در ۲ سال گذشته مشغول آن بوده و کم کم دارد به نتیجه می رساندش.

ران تایم بعدی اندروید که ART (مخفف Android RunTime) نام دارد، حالا به عنوان یک "گزینه تجربی" در اندروید ۴.۴ کیتکت قرار گرفته و هدف از ساخت آن بازطراحی روش تفسیر کدهای هر اپلیکیشن اندرویدی حین اجرا است.

وقتی می نویسیم یک گزینه تجربی، منظورمان این است که به عنوان یک قابلیت نهایی در اختیار کاربران محصولات تجاری نیست بلکه فعلا توسعه دهندگان می توانند با فعال کردنش در کنار دالویک، آن را تجربه و بازخوردها را به گوگل گزارش کنند.

آرت به روشی کاملا متفاوت از دالویک اپلیکیشن ها را اجرا می کند. به طور کلی توسعه دهندگان فقط بخشی از کدهای هر اپلیکیشن را تولید می کنند و سپس کد تولیدی باید در هر بار اجرا روی دستگاه، از یک ران تایم عبور کرده و پس از تفسیر، اجرا شود. این روش بهینه نیست و در هر بار اجرا کل منابع سخت افزاری را درگیر می کند، ولی در عوض امکان تولید آسان اپلیکیشن برای دستگاه ها و معماری های مختلف را می دهد.

اما آرت این رویه را تغییر خواهد داد و همان مرتبه اولی که شما یک اپلیکیشن را روی دستگاه اندرویدی تان نصب می کنید، کد فشرده (یا bytecode) آن را به زبان ماشین تبدیل می کند تا در واقع آن اپ بدل به یک اپلیکیشن بومی (native) شود. (فقط برای توضیح بهتر: تصور کنید که مرورگر کامپیوتر چطور با کش کردن صفحات، لود و گشودن مجدد آنها را سریع تر می کند.)

با این رویه جدید که کامپایل جلوتر از زمان (Ahead-Of-Time یا AOT) نام دارد، نیاز به فعال سازی هر باره یک ماشین مجازی یا یک کد مفسر از بین خواهد رفت و اجرای اپلیکیشن ها بسیار سریع تر خواهد شد. چقدر سریع تر؟ طبق بررسی های اولیه زمان باز شدن اپ ها به نصف کاهش یافته، پاسخگویی دستگاه سریع تر شده، و عمر باتری هم بالاتر رفته.

در ازای به دست آوردن این مزایا، آیا چیزی هم از دست رفته؟ بله، در این میان به دو مورد اشاره شده ولی حدس می زنیم اکثر افراد با آنها مشکلی نداشته باشند؛ ایراد اول افزایش نسبی زمان اولیه برای اینستال هر اپلیکیشن بر روی دستگاه است و مورد دوم هم افزایش فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی. معامله خوبی به نظر می رسد.

گوگل گفته که توسعه دهندگان باید در حال حاضر دالویک و آرت را در کنار هم استفاده کرده و اولی را به عنوان ران تایم پیش فرض به کار بگیرد. ران تایم آرت در اندروید ۴.۴ با رفتن به Settings و بخش developer options قابل فعال سازی است.

هنوز مشخص نیست که آرت چه زمانی تبدیل به ران تایم اصلی اندروید خواهد شد. گوگل می گوید در اولین فرصت این اتفاق رخ خواهد داد، در نسخه بعدی اندروید؟ شاید. فعلا توسعه دهندگان اپلیکیشن و تولیدکنندگان چی های پردازشی فرصت بهینه سازی آرت را خواهند داشت.

برچسب‌ها: نرم افزار اندروید

تاريخ : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ | 23:21 | نویسنده : هادی


محققان دو موسسه معتبر در آلمان از افراد مورد مطالعه خود خواستند که روزانه 30 دقیقه به مدت دو ماه، خود را با بازی ماریو 64 در کنسول نیتندو مشغول کنند. پس از پایان این دوره دو ماهه، افزایش قابل ملاحظه ای در ماده خاکستری مغز، هم در هیپوکَمپوس و هم در بخش هایی از قشر جلویی مغز مشاهده شد. هیپوکمپوس یا اَسبَک، بخشی مغز است که مسئولیت حافظه دور و همچنین ارتباط اطلاعات حسی نظیر صدا و بو با حافظه انسان را به عهده دارد.

رابطه مستقیم بین تمایل فرد به بازی بیشتر و افزایش حجم ماده خاکستری، از دیگر نکات جالب نتایج این تحقیق است. محققان، این مسئله را با سیستم پاداش دهی مغز در ارتباط می دانند. وقتی انسان از چیزی لذت می برد، این سیستم، دوپامین را در مغز افزایش می دهد، افزایش این هورمون مغزی ممکن است با افزایش ماده خاکستری در ارتباط باشد.

به عقیده بسیاری، تمرکز اخیر رسانه های مدرن تر بر روی جنبه های مثبت بازی های کامپیوتری، تا حدی به بازار پر رونق کسب و کار این بازی ها مرتبط است، و حتی ممکن است رد پای بسیاری از صاحبان این کسب و کارها در نتایج علمی مربوط به تحقیقات مربوط به بازی های کامپیوتری دیده شود.

با این حال، اگر بخواهیم بدبینی ها را کنار گذاشته و با دید مثبت به ماجرا نگاه کنیم، نتایج حاصله از این تحقیق، گواه دیگری است بر تاثیرات مثبت بازی های کامپیوتری، و صد البته که تعادل و اجتناب از زیاده روی در همه جا، از جمله این جا، حرف اول را خواهد زد
.

برچسب‌ها: بازی های کامپیوتری