«مگر می شود تلفن هوشمند فروخت ولی اپلیکیشن برای آن عرضه نکرد؟» این درد دل نوکیا است. مایکروسافت اگر واقعاً بی هدف این همه سرمایه را خرج ویندوز فون نکرده، باید زوتر دست به کار شود.

هنوز ویندوز فون از نظر تعداد اپلیکیشن پشت سر iOS و اندروید قرار دارد. پس جای یکی از دلایل مهم برای آمدن مشتری ها به این اکوسیستم خالی است. نوکیا می گوید وجود اپ های مختلف که مشتری های اش به آنها نیاز دارند، براش مهم است. این شرکت حتی تلاش می کند با ارائه اپلیکیشن های منحصر به فرد و متفاوت از دیگر دستگاه ها تجربه بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کند.

در سال کذشته نوکیا بیشتر از ده لومیا روانه بازار کرده اما کماکان سهم کمی از آن را به خود اختصاص داده است. نوکیا معتقد است «در اینجا فقط سخت افزار نیست، ابزار سوار بر سخت افزار است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. نمی توان تلفن هوشمند بدون اپلیکیشن فروخت، شدنی نیست.»

اگر اپلیکیشنی برای کسی مهم باشد و شما آن را نداشته باشید به معنی از دست رفتن یک فرصت فروش است. فروشگاه ویندوز فون در حال حاضر ۱۶۵،۰۰۰ اپلیکیشن برای عرضه دارد. این در حالی است که رقبای مستقیم آن یعنی iOS و اندروید به ترتیب ۹۰۰،۰۰۰ و یک میلیون اپلیکیشن آماده استفاده دارند.

نوکیا معتقد است مایکروسافت به عنوان شرکتی که مشخصاً در زمینه نرم افزار تخصص دارد، در اینجا عملکرد کندی داشته است. زمان سرنوشت ساز است؛ وقتی بخواهید هدف گذاری کنید و تلفن هایی هم برای فروش داشته باشید، منتظر ماندن تا پایان سال مالی اصلاً به نفع شما نیست.

آیا ویندوز فون، نوکیا را زمین گیر کرده است؟ آیا به راستی اپلیکیشن ها همان قدر که نوکیا می گوید مهم هستند، یا این داستان قدیمی عروس و دیوار کج است که تکرار می شود؟


برچسب‌ها: اپلیکیشن, فروش تلفن, مایکروسافت, نوکیا